درباره نمایشگاه دروپا دوسلدورف 2024

درباره نمایشگاه دروپا دوسلدورف 2024

دروپا دوسلدورف بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان برای صنعت چاپ و بسته بندی و جعبه سازی و رسانه

28 می تا  7 ژوئن 2024 ، (8 الی 18 خرداد1403) دوسلدورف، آلمان

Drupa Dusseldorf 2024  نمایشگاه تجاری برجسته جهانی در صنعت چاپ و بسته بندی و جعبه سازی و رسانه است. دروپا بزرگترین نمایشگاه تجهیزات چاپ در جهان است که هر چهار سال یکبار توسط مس دوسلدورف در دوسلدورف، نوردراین وستفالن آلمان برگزار می‌شود. دروپا واژه‌ای است مرکب از کلمات آلمانی DRU و PA؛ چاپ و کاغذ است.این نمایشگاه بعنوان  یک پلت فرم بین المللی ست که در آن تامین کنندگان جهانی صنعت چاپ گرد هم می آیند تا آخرین دستاوردها در زمینه محصولات و خدمات چاپ و بسته بندی،  پیش از چاپ، صحافی، پردازش کاغذ، ماشین آلات چاپ و مواد اولیه را برای جهانیان عرضه کنند. همچنین، این نمایشگاه فرصتی برای برگزاری یک رویدادی عظیم است تا متخصصان با شرکت در سمینارها و کنفرانس ها از آخرین روندها، پیشرفت ها، خدمات و محصولات از بخش های مختلف صنعت چاپ اطلاع یابند.

انتظار می رود نمایشگاه تجاری دروپا دوسلدورف 2024 پس از توقف طولانی مدت این رویداد به دلیل کوید-19، نمایشگاهی پرطرفدار باشد که تازه های صنعت چاپ و بسته بندی و تغییراتی را که این صنعت اخیراً شاهد بوده است، به نمایش می گذارد. آخرین نمایشگاه حضوری دروپا، در سال 2016 برگزار شد. سال گذشته هم به دلیل محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، رویداد دروپا به شکل مجازی و با عنوان «دروپای مجازی» برگزار شد. احتمالا بهترین چیزهایی که در Drupa Dusseldorf 2024 تجربه خواهید کرد، موضوعات برجسته چاپ، تولید بسته بندی، چاپ کاربردی، چند کاناله، چاپ سبز و چاپ سه بعدی است. نمایشگاه دروپا فرصتی بینظیر برای گروه بازدیدکنندگان است تا با “فناوری های پیشرفته” و راه حل های جدید در سخت افزار و نرم افزارهای مرتبط با چاپ آشنا شوند.

اِرهاد واینکمپ، مدیر عامل مسه دوسلدورف تاکید می کند: «دروپا محل گردهمایی فعالان این صنعت و محلی برای نمایش آخرین نوآوری ها و روندهاست. در اینجا شاهد خواهیم بود که روندهای بزرگی مانند پایداری و دیجیتالی سازی، چه تاثیری بر فرآیندها، محصولات، مدل های کسب و کار و آینده ی این صنعت در حال تغییر و تحول، خواهند داشت.
سابین گلدرمن، رئیس بخش فناوری های چاپ مسه دوسلدورف هم اضافه می کند که در دروپای 2024، نگاه و حسی تازه و پویا برای غرفه دارن آماده کردیم که با دروپای سال های پیش متفاوت است.
ما در طراحی اصلی رویداد، طراحی های حرکتی مدرن را به وسیله ی پیشرفته ترین فناوری های دیجیتال، با طراحی های بصری کلاسیک ترکیب کرده ایم و توانسته ایم پویایی و حرکت را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشیم. در تم این طراحی هم از المان «آب» به عنوان یکی از ارزشمندترین منابع زمین الهام گرفته ایم.

همچنین ما در این رویداد، به مهمترین موضوعات مربوط به دیجیتالی سازی و پایداری که دو محرک پیش برنده ی صنعت چاپ و بسته بندی هستند و این صنایع را همزمان هم با چالش ها و هم با فرصت های متعددی رو به رو می کنند، توجه کرده ایم. هدف ما در این رویداد این است که فعالان این صنعت در مقیاس بین المللی را دور هم جمع کنیم تا این فرصت را داشته باشیم که در فضایی سرشار از تنوع و خلاقیت، شبکه های ارتباطی اعضا را گسترده تر و قوی تر کنیم.
ساختارهای ارگانیک این رویداد شامل مباحث زیبایی شناسی، طراحی و زیبایی های طبیعی خواهد بود. و شعار تازه ی ما یعنی «ما آینده را میسازیم» نشان دهنده ی تعهد و شور و اشتیاق ما برای مشارکت مشترک و فعالانه در طراحی و توسعه ی این بخش است. این شعار همچنین نشان دهنده ی تفکرات پیشرو و انتقال دانش با بالاترین کیفیت آن است.
مسه دوسلدورف همچنین اعلام کرده که بروشور تازه ی دروپا، در فرآیندی کاملا پایدار و دوستدار محیط زیست تولید شده و نسخه ی دیجیتالی آن هم در وب سایت دروپا قابل دانلود است.

 

موارد جالبی از ساختار نمایشگاه که در دروپا 2024 دوسلدورف آلمان مشاهده خواهید کرد:

  • برگزار کنندگان دروپا از طریق دیوارهای پارتیشن شفاف، علامت‌گذاری های لازم، علائم اطلاعاتی و سیستم‌های راهنمایی بازدیدکنندگان، محیطی با «احساس امن» را برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران ایجاد کرده‌اند.
  • ضدعفونی‌سازی به‌موقع در ورودی سالن، ترانزیشن‌های سراسر سالن و امکانات بهداشتی مناسب را تجربه خواهید کرد.
  • در دروپا دوسلدورف 2024 همراه با گیت‌های ورودی و خروجی جداگانه، برخلاف هر زمان دیگری، دروازه‌های عریضی برای جلوگیری از شلوغی و در عین حال حرکت آسان مردم وجود دارد.
  • سیستم‌های تهویه هوا با کارایی بالا در سراسر سالن‌ها نصب می‌شوند تا جریان هوای طبیعی به داخل جریان پیدا کند و در عین حال تنفس در کل نمایشگاه دروپا 2024 دوسلدورف آلمان را ایمن کند.
  • نمایشگاه تجاری دروپا دوسلدورف برای تنظیم ثبت نام آنلاین، جریان جمعیت و ظرفیت بازدیدکنندگان از نزدیک نظارت خواهد شد.

 

موضوعات نمایشگاه دروپا 2024:

  • تجهیزات و لوازم طراحیو پیش از چاپ
  • تجهیزات و لوازم چاپ
  • تجهیزات و لوازم پس از چاپ و تکمیلی
  • کاغذ و مقوا و سایر محصولات کاغذی
  • مرکب و مواد مصرفی
  • قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات چاپ
  • خدمات و نرم افزارهای چاپ

غرفه های دروپا 2024

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی چاپ امروز به‌تازگی مرکز نمایشگاهی دوسلدورف، برگزارکننده نمایشگاه دروپا، نقشه سالن‌های خود و محل استقرار بزرگترین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه 2024 را منتشر کرد.

بزرگترین شرکت‌های حاضر در دروپا کوئینگ اند بائربه همراه شریک تجاری اش (دورست) و HP هستند.

هایدلبرگ و شرکت‌های همکارش در بخشی از سالن شماره یک دروپا جای خواهند گرفت. گو اینکه در همین سالن شماره 1 فضاهای خاکستری به چشم می‌خورد. تا قبل از دروپا 2016، هایدلبرگ همواره سالن شماره 1 و 2 را به خود اختصاص می‌داد. جالب است که رولند دیگر ماشین ساز پرآوازه افست، اصلا غرفه ای در دروپا رزرو نکرده است. همین امر خود گواه روندها و واقعیات جدید صنعت چاپ است. بسیاری از سالن‌ها دیگر در تسخیر شرکت چینی و شرق دور هستند.

تمام فضای سالن شماره 7 به شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ اختصاص داده شده است. دروپا این ابتکار عمل خود را DNA یا نسل بعدی دروپا (Drupa Next Age) می‌نامد.

آدرس وبسایت  رسمی نمایشگاه دروپا:

 www.drupa.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *