پس از چاپ

ارتباط با پشتیبانی شرکت فراهنرنوین

پس از چاپ

چاپ از زمان‌های قدیم یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی و انتقال اطلاعات بوده است. با پیشرفت فناوری و توسعه روش‌های چاپ، امکان چاپ انواع متنوعی از محصولات، از جمله کتاب‌ها، مجلات، بروشورها، کاتالوگ‌ها، کارت‌ها و بسته‌بندی‌ها در فرآیند جعبه سازی فراهم شده است. اما پس از انجام فرآیند چاپ، نیاز به خدمات پس از چاپ برای بهبود و ارتقاء کیفیت نهایی محصولات احساس می‌شود.

 

استفاده از خدمات پس از چاپ بر روی محصولات و بسته بندی ها دارای مزایای زیادی است، که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. برش و اتمام کار : یکی از اصلی‌ترین خدمات پس از چاپ، برش و اتمام محصولات چاپی به شکل نهایی است. در این مرحله، محصول چاپی به اندازه و اشکال دقیق برش داده می‌شود. این فرآیند مخصوصاً برای کارت‌ها، برچسب‌ها و بسته‌بندی‌ها اهمیت دارد. برش صحیح و دقیق باعث حذف لبه‌های اضافی و ایجاد شکل نهایی مطلوب محصول می‌شود.
  2. صحافی : صحافی یا اسکورینگ (Scoring)  از دیگر خدمات پس از چاپ هستند که بهبود کیفیت محصول را تضمین می‌کنند. صحافی عملی است که با استفاده از خطوط برشی، کاغذ را در نقاط مشخصی از اثر خم می‌کند تا به‌راحتی قابل انعطاف و تاشده شود. این کار برای جلوگیری از شکستن یا انتقال جوهر چاپی در محصولات خمیده مانند جعبه‌ها یا جلد کتاب‌ها بسیار مهم است.
  3. طلاکوب : نقش برجسته در خدمات پس از چاپ ایجاد ارزش افزوده برای محصولات چاپی است. طلاکوب باعث ارتقاء ظاهر و جلب توجه مشتریان می‌شود که منجر به ارتقاء ارزش و قیمت‌گذاری مناسب محصول می‌گردد. به واسطه طرح‌ها و الگوهای طلاکوب شده بر روی جعبه‌ها و بسته‌بندی‌ها، محصولات چاپی از دیگر محصولات رقیب متمایز می‌شوند و جایگاه خاصی در بازار پیدا می‌کنند.
  4. دایکات و برجسته سازی : جهت افزایش کیفیت و تأثیرگذاری بهتر دایکات و برجسته سازی انجام می شود که با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های خاص، بهبود ظاهر و قابلیت جذب محصولات چاپی را به ارمغان می‌آورند. دایکات یکی از خدمات پس از چاپ است که با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص، محل‌های مشخصی از محصول چاپی را با دقت و شکوه بیشتری برش می‌دهد. این فرآیند به واسطه ایجاد لبه‌های اضافی و حفره‌های خاص، محصول را به شکلی دلخواه برش می‌دهد و قابلیت انعطاف و چیدمان بهتری به آن بخش می‌دهد. دایکات می‌تواند به طرح‌های خاص، علائم، شعارها یا اطلاعات ارتباطی بیشتری به محصولات چاپی افزوده و تأثیربخشی آن‌ها را بیشتر کند.برجسته سازی نیز یکی دیگر از خدمات پس از چاپ است که با استفاده از روش‌های خاص، قسمت‌های انتخابی از محصولات چاپی را برجسته می‌کند.
  5. خدمات پنجره سازی : در خدمات پس از چاپ، یکی از خدمات مهم و کاربردی، پنجره سازی جعبه است. این خدمت با ایجاد پنجره‌های کوچک و شفاف در بسته‌بندی یا جعبه محصولات، امکان دیدن داخل محصول و نمایش بخش‌های آن به مشتریان را فراهم می‌آورد.پنجره سازی جعبه به عنوان یکی از خدمات پس از چاپ، جهت افزایش جذابیت و قابلیت دیدن محصولات چاپی بسیار مؤثر است. با ایجاد پنجره‌های شفاف در جعبه‌ها یا بسته‌بندی محصولات، مشتریان می‌توانند به آسانی بخش‌های مهم و جذاب محصول را مشاهده کنند و از کیفیت و محتوای آن اطمینان حاصل کنند. این امکان دیدن داخل محصول، باعث افزایش اعتماد مشتریان به محصولات و برند شما می‌شود و می‌تواند انتخاب آگاهانه‌تری را برای آن‌ها ایجاد کند.