راهکارهای مختلف برای کاهش هزینه‌های مرتبط با طراحی، چاپ و بسته‌بندی در شرکت‌های تولیدی است

چگونه شرکت‌های تولیدی می‌توانند با اتخاذ روش‌های مختلف، هزینه‌های مرتبط با طراحی، چاپ و بسته‌بندی را به حداقل برسانند.


7 راه برای کاهش هزینه های طراحی، چاپ و بسته بندی در شرکت های تولیدی

مهمترین فاکتور های تامین کننده :

با افزایش رقابت در حوزه عرضه و فروش محصولات و با توجه به قیمت های تصاعدی مواد اولیه و حمل و نقل، مجموعه های تولیدی برای رقابت پذیری ناگزیر به کم کردن هزینه ها در بخش های مختلف خود می باشند، که مبحث طراحی، چاپ و بسته بندی نیز از این امر مستثنی نیست.

خیلی از کارشناسان، چاپ و بسته‌بندی را هزینه ای می دانند که مجبور به پرداخت آن هستند، درصورتیکه انواع جعبه و کارتن یا انواع دیگر چاپ و بسته بندی در صنایع جعبه سازی می توانند مزایای ویژه ای را برای کسب و کار شما به ارمغان آورند.

جعبه محصول، حامل نشان تجاری، حافظ محصول شما در زمان حمل و نقل و اغلب اولین بخشی از محصول است که مشتری شما آن را می بیند.

هرچند، معمولا مهمترین فاکتور در انتخاب تامین کننده، هزینه تمام شده آن به نسبت حوزه کسب وکار می باشد، اما همزمان می بایستی تمام انتظارات شما از جعبه محصول برقرار باشد.

در این مقاله به بیان روشهایی می پردازیم که به طور مستقیم یا غیر مستقیم روی کاهش هزینه تمام شده بسته بندی شما تاثیر گذار است. بسته به نوع فعالیت یک مجموعه، همه یا بخشی از استراتژی های ذکر شده می تواند مفید واقع شود.

انتخات صحیح مواد اولیه :

مطمئن شوید مناسبترین و مقرون به صرفه ترین مواد را برای چاپ و بسته‌بندی به کار می برید.

بیشتر شرکت های تولید کننده بسته بندی، در زمان طراحی جعبه، مواد اولیه مقاوم تری را نسبت به کاربری لازم در نظر می گیرند، هرچند این موضوع اطمینان از ایمنی محصول هنگام ترانزیت را دوچندان می کند، اما باعث تحمیل هزینه های قابل توجهی نیز می شود

 

تصویر نمایانگر انتخاب درست مواد اولیه در فرآیند تهیه جعبه و کارتن است
اهمیت انتخاب و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، برای تولید محصولات جعبه را مشاهده می‌کنید.

 

 راه حل:

در حال حاضر تعداد بسیار کمی از شرکت های تولید کننده کارتن ، لمینت و بسته بندی از نرم افزارهایی استفاده می کنند که قادر است پارامترهای عملکردی جعبه را محاسبه و تبدیل به بهترین پیشنهاد برای ابعاد و نوع کاغذ بکار رفته در لایه های مختلف آن نماید.

 

چگونگی کاهش هزینه ها:

  • شناسایی گرید دقیق مقوای لازم برای کاربری خاص شما، این اطمینان را می دهد که هزینه را تنها برای مشخصات لازم پرداخت می کنید.
  • با طراحی صحیح جعبه  مطمئن می شوید، عملکرد بسته بندی شما همان گونه است که مورد انتظار شما است.

انبارش خود را به حداقل ممکن برسانید :

فضا و هزینه های ناشی ازانبارش جعبه را کاهش دهید.

یکی از بزرگترین مسائل هر تولیدکننده یا توزیع کننده عمده، فضای کار و انبارش است. انبارکردن میزان بالایی از بسته بندی، به طور قابل توجه و غیر ضروری هزینه ها را افزایش می دهد.

 

روش‌های بهینه‌سازی انبارش و کاهش میزان مواد در انبار
حداقل کردن میزان انبارش محصول با استفاده از روش‌های مناسب

راه حل:

یک شرکت تولیدکننده چاپ و بسته بندی پیشرفته و آینده نگر بایستی قادر به مدیریت تامین به موقع جعبه برای مشتریان خود طبق نیاز انبار آنان باشد. نحوه ساده سرویس دهی به این شکل است که تامین کننده جعبه، نسبت به برنامه زمانبدی ارائه شده از مشتری میزان توافق شده ای از بسته بندی یا مواد اولیه آن را در انبار خود نگه می دارد و در روز یا هفته معینی از ماه آن را در کوتاه ترین زمان تحویل ممکن ارسال می کند.

چگونگی کاهش هزینه ها:

  • هزینه های انبارداری را با کاهش میزان انبارش جعبه خود مدیریت کنید.
  • با ثبت سفارش ساده و برنامه ریزی شده می توانید از عدم کاهش سطح جعبه های خود مطمئن باشید.

مدیریت زمان: کاغذبازی و زمان سفارش گذاری را حداقل کنید.

سفارشگذاری می تواند یک فرایند دشوار و زمانبر برای چاپ و بسته‌بندی باشد. این موضوع می تواند شامل بررسی لیست قیمت ها، جزئیات میزان موجودی انبار، تعیین زمان تحویل، تهیه پیش نویس ایمیل یا نامه سفارش گذاری، مذاکره تلفنی و.. باشد.

در بررسی فرایند سفارش گذاری چند شرکت اروپایی، میزان متوسط هزینه زمان پرسنل و فرایندهای انجام شده برای  هر سفارش 64 دلار  براورد شده است، که این تلاش و زمان می تواند در جای موثر تری در کسب و کارتان صرف شود.

کاهش زمان سفارش گذاری | کاهش هزینه های بسته بندی
کاهش زمان سفارش گذاری برای کاهش هزینه های بسته بندی

راه حل:

علاوه بر سرویس دهی به موقع از طرف تامین کننده بسته بندی، سفارش گذاری آنلاین محصول می تواند راه حل موثری برای کاهش زمان سفارش گذاری باشد. ساده سازی ارسال مشخصات درخواستی با انتخاب آنها در وبسایت و هماهنگی سریع تامین کننده هزینه ها و زمان را به طور چشمگیری کم خواهد کرد.

چگونگی کاهش هزینه ها:

  • ثبت سفارش آنلاین زمان کارکنان اداری واحد خرید را بسیار کوتاه می کند.
  • این سیستم می تواند با استفاده از یک کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی تلفن هوشمند و یک پسورد از هرجایی انجام شود.
  • مشاهده سریع زمان تحویل (موقع سفارشگذاری) می تواند به برنامه ریزی تولید شما کمک کند.

زمان بسته بندی کردن را به حداقل برسانید:

مناسبترین راه حل برای بسته بندی محصولات مدلی است که آسانتر و با سرعت بیشتری قابل استفاده باشد.

 

time medicine with calendar 23 2148551042 1

 

کارتن های با نحوه بسته بندی معمولی و زمانبر اغلب با قیمت های پایینتر عرضه می شوند. اما  برای تصمیم گیری دقیق تر، زمان بسته بندی را در محاسبات خود لحاظ کنید و سپس نوع طراحی و نحوه بسته شدن آن را انتخاب کنید.

راه حل:

بررسی جامعی در مورد حفظ محتوای جعبه، منقسم ها، پرکننده ها و نحوه بسته شدن کف و درب روی جعبه انجام دهید. سعی کنید تا حد امکان نیاز به استفاده از نوار چسب و پرکننده های داخلی جعبه را به حداقل برسانید. استفاده از جعبه هایی که با یک حرکت، آماده پر کردن محتوا شوند راه حل مناسبی برای صرفه ویی در زمان و کاهش هزینه ها می باشد.

چگونگی کاهش هزینه ها:

  • کاهش زمان اسمبلی جعبه ها
  • بهبود پارامترهای تولید از طریق کاهش زمان طراحی، چاپ و بسته بندی

جعبه را ویژه سفارش خود طراحی کنید:

با سفارشی سازی جعبه در مواد اولیه، هزینه های حمل و انبارش صرفه جویی می شود.

بیشتر شرکت ها از سایزهای پیش فرض جعبه ، لمینت ، لیبل و کارتن تنها به دلیل ارزان تر بودن استفاده می کنند. واقعیت این است که در این مجموعه ها، فرایندهای تولیدات محاسبات دقیقی نداشته و از ابزارهای براورد درست هزینه ها استفاده نمی شود.

با وجود اینکه قیمت واحد کارتن با سایزهای پیش فرض معمولا کمتر است، مشکل عمده، از جایی بوجود می آید که مصرف اضافی کاغذ و استفاده از پرکننده ها باعث افزایش هزینه های حمل و تولید زباله بیشتر می شود.

 

 

راه حل:

22

در بسیاری از موارد، جعبه با طراحی سفارشی سازی شده می تواند هزینه های ناشی از حمل را به طور چشم گیری کاهش دهد طراحی مناسب، علاوه بر حفاظت کامل از محتوا، اجازه هیچگونه اسرافی را در فضای اشغال شده کارتن نداده، تضمین می کند مشتری کارتن را همانگونه دریافت می کند که شما از درب کارخانه ارسال کرده اید.

چگونگی کاهش هزینه ها:

  • با حذف فضای اضافی و طراحی بهینه، هزینه های حمل و نقل کاهش پیدا می کند.
  • حداقل کردن هزینه های ناشی از پرکننده های جعبه

آنالیز مواردی که فضای داخلی جعبه را پر می کنند:

میزان و هزینه مواد پلاستیکی، کاغذی و.. که داخل جعبه دور محصول را می پوشانند را حداقل کنید.

 

محصولات با فضای داخلی - کاهش هزینه های چاپ و بسته بندی
آنالیز مواردی که فضای داخلی جعبه را پر می کنند باعث کاهش هزینه های بسته بندی می شود

در صورتیکه جعبه ای که برای محصول خود استفاده می کنید به صورت ویژه برای سایز محتوای شما طراحی نشده باشد، به این معنی است که در بخشی از فضای داخلی جعبه فقط هوا وجود دارد. این موضوع ضمن افزایش هزینه های حمل به دلیل حجم و وزن اضافی جعبه ، کارتن یا لمینت می تواند با ایجاد ضربات مداوم محتوا به دیواره موجب آسیب به آن شود. راه حل سنتی این مشکل استفاده از پرکننده هایی مثل فوم، شیت های نازک پلاستیکی پر شده از هوا، یا سایر مواد است که موجب افزایش فرایندها و هزینه برای بسته بندی شما می شود.

راه حل:

  • هزینه خرید بسته بندی ثانویه را حذف کنید، به طوریکه فرایند چاپ و بسته بندی را تسریع کند و هزینه های ناشی از نیروی انسانی را کاهش دهد. طراحی بایستی به گونه ای انجام شود که آسیب های احتمالی ناشی از حمل و نقل را نیز حداقل کند.

آسیب های ناشی از حمل و نقل را حذف کنید:

هزینه ها را با کم کردن موارد شکستن و برگشت جعبه ها کم کنید.

آسیب به محصول و جعبه در حمل و نقل مشکل بسیاری از شرکت ها است. درحالیکه عواملی مانند جابجایی نامناسب بار توسط شرکت های پستی و فاصله حمل کالا در این امر موثر هستند، کسر درصد کمی از محصول می تواند ده ها هزار دلار خسارت وارد کند.

 

isometric diorama logistic transportation concept 10221 23322

راه حل:

استفاده از نرم افزارهایی که  عملکرد لایه درونی و بیرونی جعبه را تخمین بزند راه حل مناسبی برای این موضوع است. درصورتیکه نیاز به فوم در داخل جعبه باشد، این نرم افزارها می توانند میزان انعطاف پذیری و فشار مجاز روی جعبه یا کارتن را نیز تخمین بزنند. در محصولات حساس با ارزش مالی بالا،  لزوم طراحی مهندسی برای نوع مقوا بکاررفته و متریال داخلی مناسب برای اطمینان از عدم آسیب ناشی از انبارش و حمل و نقل ضروری است.

چگونگی کاهش هزینه طراحی، چاپ و بسته بندی:

  • با طراحی مناسب، میزان آسیب حمل و نقل به محصولات به طور معناداری کاهش می یابد.
  • کاهش برگشت بار مشتری هزینه ها را به صورت مستقیم و غیر مستقیم کاهش می دهد.
  • صرف زمان برای انتخاب درست موارد اولیه، هزینه کمتری از تخصیص بیشتر مواد اولیه دارد.

تنوع بسته بندی های خود را منطقی کنید:

تعداد طراحی کمتر، منجر به افزایش میزان اقتصادی بودن سفارش می شود.

زمانیکه رنج تولیدات یک شرکت گسترش می یابد و محصولات جدید ساخته می شود، معمولا به تنوع چاپ و بسته‌بندی ها نیز افزوده می شود. در بدترین شرایط، چندین کارتن با سایزهای نزدیک در یک مجموعه وجود دارد که همگی بایستی مدیریت، پیگیری و انبارش شوند.

 

 

kylindrika koutia syskeyasias 20200926 1651321

راه حل:

در صورتیکه مشکل تنوع بیش از حد جعبه یا کارتن را تجربه کرده باشید، بهترین راه حل طراحی مجدد جهت منطقی کردن تعداد نوع بسته بندی و تغییر سفارشات به مقیاس اقتصادی و قابل مدیریت می باشد. یک شرکت بسته بندی در انگلستان این سرویس را برای قطعه ساز بزرگی در حوزه خودرو ارائه داد و بعد از اتمام پروژه، تعداد تنوع جعبه این شرکت از هجده به شش نوع کاهش یافت. سپس بررسی های آماری سالانه نشان داد کاهش هزینه چاپ و بسته‌بندی در این شرکت به طرز معناداری افزایش یافته است.

چگونگی کاهش هزینه ها:

  • تعداد طراحی کمتر می تواند منجر به تیراژ سفارشگذاری بیشتر شود که این موضوع در کاهش قیمت واحد بسته بندی موثر است.
  • تعداد ابزارهای لازم که می بایستی جهت هر بسته بندی خریداری یا انبارش شود با اجرای این تکنیک کاهش می یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *