بسته بندی چای و دمنوش
بسته ‌بندی چای و دمنوش در صنایع جعبه سازی به عنوان یکی از عوامل مهم در حفظ کیفیت و طول عمر محصول محسوب می‌شود. بسته ‌بندی صحیح این محصولات باعث حفظ طعم، بو، رنگ می‌شود و از خراب شدن زودرس آنها جلوگیری می‌کند.
برای بسته ‌بندی چای و دمنوش ‌ها معمولا از بسته ‌بندی‌های فلزی، پلاستیکی، کاغذی و یا نایلونی استفاده می‌شود. بسته ‌بندی فلزی به دلیل مقاومت بیشتر در برابر نور، رطوبت و همچنین حفظ طعم و بوی محصول، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته ‌بندی پلاستیکی نیز به دلیل سبک بودن و قابلیت حمل و نقل آسان برای مصرف کننده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در هر صورت، بسته ‌بندی باید به گونه‌ای باشد که هوا و رطوبت نتوانند به داخل آن نفوذ کنند و تمامی خواص محصول حفظ شود. همچنین، بسته ‌بندی باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث حفظ شکل و ظاهر محصول شود و در ضمن، به راحتی باز شود و محتویات داخل آن به راحتی قابل دسترس باشد.

مزایای بسته بندی چای و دمنوش
بسته ‌بندی چای و دمنوش دارای مزایای مهمی است که به عنوان مصرف کننده می‌توانید از آنها بهره ببرید. برخی از این مزایا عبارتند از:

حفظ کیفیت محصول: بسته ‌بندی مناسب باعث حفظ کیفیت محصول چای و دمنوش می‌شود، زیرا از خراب شدن زودرس آنها جلوگیری می‌کند. هوا و رطوبت نمی‌توانند به داخل بسته ‌بندی نفوذ کند و از اکسیداسیون مواد موجود در چای و دمنوش جلوگیری می‌کند.
افزایش عمر مفید محصول: با بسته ‌بندی مناسب، می‌توان عمر مفید محصول را افزایش داد و به مدت بیشتری از آن استفاده کرد.
راحتی در حمل و نقل: بسته ‌بندی مناسب باعث راحتی در حمل و نقل محصول می‌شود. بسته ‌بندی پلاستیکی خصوصاً سبک و قابل حمل بوده و به راحتی می‌توان آن را جابجا نمود.
جلوگیری از آلودگی: بسته ‌بندی مناسب باعث جلوگیری از آلودگی محصول توسط میکروب‌ها، گرد و غبار و دیگر آلودگی‌های محیطی می‌شود.
ظاهر جذاب: بسته ‌بندی مناسب باعث ظاهر جذاب محصول می‌شود و به مصرف کننده انگیزه می‌دهد تا بیشتر از آن برند استفاده کند.